To elektroniske brev ramlet en dag inn i Q-Meierienes postkasse. Det ene brevet var fra Hanne og det andre fra Lene. Hva var dette? Brev til Q?

“Hei.

Jeg er fornøyd forbruker av Q-meierienes produkter. Med 3 barn går det tidvis mye melk, og de nye storkartongene på 1,7 liter er en kjærkommen nyhet. Imidlertid foretrekker jeg helst Ekstra Lett-varianten, både mtp fettinnhold og ekstra D-vitamin. Det ser imidlertid ut til at det kun er Tine som leverer Ekstra Lett i 1,75 liter. Er dette noe dere kommer til å tilby etter hvert?

Hanne”

“Til markedsansvarlige i Q-meieriene

Jeg skulle svært gjerne ønsket meg større skummet melk kartonger! F.eks 1,5 eller 1,75 liter. Er jeg den eneste? Q-produktene er vårt førstevalg såfremt mulig. Daglig forbruk av skummet melk i vår familie (2 voksne + 2 jenter på 7 og 9 år) er 1,5-2 liter om dagen. Denne uka har jeg båret hjem 15 Q-skummetmelk-kartonger…(i tillegg til Q-rømme på flaske, Q H-melk og Skyr)! Er større skummetmelk kartonger noe dere kunne vurdere?”

Mvh Lene”

#hvakanvigjøremeddetda?

Brev fra Hanne og Lene? Første tankene som slo oss: Så bra at Hanne,Lene og mange andre engasjerer seg i Q-Meieriene. Godt at de også mener at det går an å påvirke vår nytenking og oppfinnsomhet. Men kan vi gjøre som de sier? Har vi fyllekapasitet til fylle flere melkekartonger? Kan vi håndtere enda flere varianter? Har vi nok Quuuer? Vil mange nok forbrukere kjøpe 1,75 l skummet melk og ekstra lettmelk? Er det så vanskelig, da?

Hallo? Var det ikke Q-Meieriene som skulle bli smartere ved hjelp fra Q-forbrukerne? Var det ikke vi som hadde bestemt oss for å komme i ‘verdensklasse’ når det gjaldt å være Q-forbrukerdrevet? Hadde ikke vi på det månedlige nettmøte skrytt av at vi er til for Q-Forbrukerne og at Q-Forbrukerne bestemmer i Q? I Q er det du som er Sjefen, hadde jeg skrevet i invitasjonen til nettmøte. Hadde ikke jeg på Twitter merket både det ene og andre forbrukervennelige ordet med #, sånn at folk skulle se at vi var et lite forbrukerdrevet lite meieri?

#sannhetensøyeblikkgjørlittvondt!

Hva annet var brevene fra Hanne og Lene enn et Sannhetens øyeblikk for vårt påståtte forbrukerdrevne meieri? Her var det lite rom for å tvile. Nå eller aldri kunne vi oppfylle drømmen om å la forbrukernes smarte forslag få prege våre valg og prioriteringer. Ja, selv om det å følge forslagene ville kreve enormt mye innsats fra våre folk og Quuuene.

#tusentakkskaldereha!

Igjen mannet vi oss opp til å være det vi hadde bestemt oss for. Et Q-Meieri i ‘verdensklasse’ drevet av #QForbrukerne. Så værsågod, her har dere 1,75 l skummet og ekstra lettmelk fra deres Q.

Tusen takk Hanne og Lene for at dere tipset oss om behovet for Q skummet og ekstra lett 1,75 l melk!Hva blir det neste? #1,75lhelmelk?

Stor takk HanneStor takk Lene