VG test eller Q Forbrukerens dom, hva skal vi stole på?

VG nyhetstest

Q Forbrukerne fortalte oss, på våre Q Facebook nettmøter, at vi burde lage Skyr med kirsebær og flere typer 1,75 liter melk. I og med at det er Q Forbrukerne som bestemmer i Q, lanserte vi disse produktene i februar i år.

14.februar fant vi igjen 1,75 l melken under rubrikken «flopp» i VG og Skyr med kirsebær medterningkast tre. Vi ble en smule overrasket over at vi havnet under rubrikken «flopp» med produkter som ennå ikke hadde nådd butikkhyllene. Vi spurte derfor Q Forbrukerne på kveldens nettmøte om hva de mente. Skal vi la oss styre av VG-testen eller Q Forbrukerne?

Jeg tror Anita oppsummerte det mange mente: «Hør på kundene selvfølgelig! Setter veldig pris på at dere er så imøtekommende overfor oss.» Godt for en usikker Q-Sjef å få bekreftet at vi er på rett spor.

Sier Q Forbrukerne «yummi» til våre nye produkter?

Først og fremst vil jeg si at vi er veldig takknemlige for at 5.133 personer fulgte oss denne torsdagskvelden. Vi fikk et fantastisk engasjement som minnet meg litt om stemningen det er ved Apples lanseringer.

Dennis og flere med ham, var opptatt av: «Hvorfor har dere ikke alle produkter i alle butikker?»

Renate lurte på «Når er de store kartongene i butikk?»

Christian og noen andre var opptatt av om: «Har den målevindu?»

 

Det er jo deilig å arbeide i Q da vi får slike tilbakemeldinger som for eksempel Bjørnar og Anita ga oss: «Nye Skyren og melken er helt konge!» «Jeg vil bare gi dere skryt for den nye Skyren. Yummi! Ny favoritt.»

 

Hva skal vi stole på? VG-testen eller Q Forbrukeren? Jeg tror jeg liker tilbakemeldingene fra Q Forbrukerne best, jeg. Herlig annerkjennelse for alle oss i lille Q, som alle har arbeidet hardt for å komme med nye produkter til butikkenes lanseringsvindu i februar.

 

Du blir ikke bedre enn din neste greie!

Jeg hørte Ole Einar Bjørndalen si i et intervju etter at han hadde vunnet to gullmedaljer at han var mer opptatt av neste løp, enn å feire det han hadde vunnet. Litt av den sammen følelsen kjenner vi oss igjen i, etter at vi har lansert Skyr kirsebærkyss, 1,75 liter ekstra lettmelk og 1,75 liter skummet melk. En olympisk bragd for et lite meieri som Q. Men, hva blir det neste?

Og det er akkurat det Q Forbrukeren også tenker. Hva blir det neste?

Ellen Kristin og noen flere ga oss allerede i kveld følgende neste oppgave: «Ja til stor H-melk! Både fra meg og fra alle barna som jeg kjøper inn mat til i barnehagen.»

 

Følg Charlie Chaplins råd, så går det deg godt!

La oss si det med Charlie Chaplins ord: «Du må tro på deg selv forbrukeren. Det er hemmeligheten til suksess».